''Το να έχεις να κάνεις με τα μέσα ενημέρωσης είναι πιο δύσκολο κι από το να πλύνεις έναν λεπρό''... Η συγκεκριμένη φράση βγήκε από το στόμα της Μητέρας Τερέζας, της -αλβανικής καταγωγής- μοναχής με το τεράστιο κοινωνικό κι ανθρωπιστικό έργο, και πρόσφατα αγιοποιημένης από τον Πάπα Φραγκίσκο. Αναρωτιέμαι, όμως... Πώς το εννοούσε η Τερέζα; Αρνητικά; Θετικά; Μήπως και τα δυο;
Τους τελευταίους μήνες και με τη κυβέρνηση Τσίπρα να βρίσκεται σε οριακό σημείο αναφορικά με τα νέα μέτρα, παρακολουθούμε επιχειρηματίες με τεράστια οικονομική ισχύ να διεκδικούν ή να ιδρύουν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η αλήθεια είναι ότι, προσωπικά, θεωρώ ακατανόητη τη ενέργειά τους αυτή. Ο λόγος; Πολύ απλά, με τα σημερινά δεδομένα στα media, είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο ένας επιχειρηματίας να ''βγάλει'' χρήματα μέσω αυτών. Ο κόσμος είναι πια προδομένος από το λειτούργημα του δημοσιογράφου, βλέπει ότι παλιές σπουδαίες μορφές του χώρου δεν υπάρχουν πια, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς κινούνται σύμφωνα με τα συμφέροντα του αφεντικού τους, είτε εκείνος είναι ιδιοκτήτης, είτε εκδότης. Αν κοιτάξει κανείς τα καθημερινά πρωτοσέλιδα θα παρατηρήσει ότι κάθε έντυπο έχει συγκεκριμένες θέσεις κι απόψεις τις οποίες δεν διστάζει να τις περνάει ξεκάθαρα προς τα έξω, έστω κι αν διαμορφώνεται με αντικειμενικά κριτήρια. Ετσι, κάποιος που μένει αδιάφορος πολιτικά με τα υπάρχοντα κόμματα και είναι αποφασισμένος να μην ψηφίσει ή απλά έχει ''κουραστεί'', δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθεί για την καθημερινή του πολιτική ενημέρωση.
Επίσης, το χαρτί δεν ''πουλάει'' πια... Ο λόγος για την εφημερίδα, η οποία έχει καταστραφεί και απομονωθεί ολοσχερώς από το διαδίκτυο, αφενός λόγω κόστους αλλά και αμεσότητας, δύσκολα κάποιος θα αγοράσει την εφημερίδα του κάθε πρωινό.
Γιατί λοιπόν, Μαρινάκης και Σαββίδης ''σκοτώνονται'' να πάρουν ΔΟΛ και Mega; Γιατί Φιλιπόπουλος και Αλαφούζος παρατηρούν διακριτικά και είναι έτοιμοι να επέμβουν σε κάθε περίπτωση; Γιατί ο Σαββίδης ''έσκασε'' 5 εκατ. ευρώ για να πάρει το 20% του Μπόμπολα για το Mega ενώ το κανάλι είναι υπερχρεωμένο; Γιατί η οικογένεια Βαρδινογιάννη δεν θέλει με τίποτα να πουλήσει το δικό της ποσοστό στον ομογενή επιχειρηματία τη στιγμή που μπορεί να πάρει ανάσα από αυτή τη πώληση; Ο Ψυχάρης γιατί δεν πουλάει το δικό του ποσοστό άμεσα; Γιατί ο Μαρινάκης την ώρα που βγάζει εκατομμύρια μέσω των πλοίων του, ασχολείται με τον Τύπο ιδρύοντας την ''Ελευθερία του Τύπου''; Για να μην έχει καν κέρδος ή για να βγάζει ψίχουλα (σύμφωνα με την οικονομική του ισχύ); Και μέσα σ' όλα έχουμε τη πολιτική ηγεσία άμεσα ενδιαφερόμενη κι εμπλεκόμενη: Ο Τσίπρας θέλει απεγνωσμένα τον Ιβαν στο Mega, από την άλλη ο Κυριάκος ούτε που θέλει να φαντάζεται το συγκεκριμένο σενάριο, δεδομένης της στήριξης του επιχειρηματία από το Ροστόφ στον πρωθυπουργό. Γιατί συμβαίνουν λοιπόν όλα αυτά;
Ο λόγος, κακά τα ψέματα, είναι ένας.. Να δυναμώσουν και να οχυρώσουν τη δύναμή τους, την εξουσία τους.. Να έχουν ένα ακόμη ''όπλο'' στη φαρέτρα τους.. Να μπορούν να καταστρέψουν και να απομονώσουν τον αντίπαλο έχοντας από πίσω το στρατό τους.. Και το γνωρίζουμε όλοι: Ο Τύπος είναι ένα τεράστιο όπλο σε έναν πόλεμο, οποιοδήποτε είδος πολέμου.!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου